Lecitin

A lecitin a testünk egyik leggyakrabban előforduló vegyület a testünkben, hiszen minden sejtünk tartalmaz lecitint. A lecitin az egyik legfontosabb foszfolipid, a sejten belül a sejtfalban található, annak az egyik legfontosabb építő eleme. A lecitin szükséges a testünk megfelelő működéséhez, nagy szerepe van az idegrendszer, a máj, a szív és a csontvelő működésében.

 

A lecitin fő forrásai a szója és a tojás

A  fő forrásai a szója és a tojás

A lecitin hatásai

Nagyon fontos szerepe van a koleszterin szállításában, és a zsírok feldolgozásában.
Jótékony hatással van a májra, a szívre és az érrendszerre, és nagyon jelentős szerepe van az idegrendszer megfelelő és jobb működésében.

Kolinnal és inozitollal látja el a testünket. A amely egy esszenciális B-vitamin, védi a sejtmembránt, vagyis gyakorlatilag az összes sejtünket. A kolin és a inozitol is nagyszerű zsírégető hatású, meggátolják a zsír lerakodását a májban, ezen kívül hatásosan kezelhető velük rengeteg májprobléma.

Ezen kívül hozzájárul a megfelelő vérkeringéshez, segíti a gyomorban a zsírban oldódó vitaminok felszívodását és védi a gyomor nyálkahártyáját.

Mivel a sejtek egyik legfontosabb építőeleme, nagyon fontos szerepe van a testünk megfelelő fizikai és szellemi regenerálódásához.

Taniláshoz való használat

A lecitin nagyszerűen javítja az agy vérkeringését, segít erősíteni a memóriát és a koncentrációs képességünket. A lecitint neurotranszmitterként is számontartják Rengeteg aggyal kapcsolatos betegségben használják hatásosan, mint például a Tourett szindróma ellen, az Alzheimer kór ellen.

A lecitin előfordulása

A legfőbb lecitin forrásunk a tojás (közel 2g lecitint tartalmaz), de ezenkívül előfordul a szójában, hüvelyesekben, különböző húsokban, gabonkákban, zöldségekben. Az élelmiszeripar is használja emulgáló szerként, majonézben, margarinban és jégkrémben. Az emberi testben természetes úton legtöbb mennyiséget a szója biztosítja.

Fogyasztása és adagolása

Természetes beviteli forrásból a testünk nem mindig jut elegendő lecitinhez, így próbáljunk változatosan étkezni a megfelelő bevitel elérése érdekében. Amennyiben szeretnénk hogy jótékony hatását még jobban kifejtse, érdemes táplálék kiegészítő formájában fogyasztani. Kúra szerűen fogyasztjuk, évente többször intenzíven, 3 – 7 mg os napi adagolással. Fogyasztásnál nem szükséges aggódnunk, túladagolni nem lehet, viszont túlfogyasztás esetén ritkán előfordulhat hasmenés a foszfatidilkolin megnövelt bevitele miatt.

Leave a Reply